Zwitserland
16 June 2012

Zwitserland 2012

Via Zwitserland rijden we naar Italië Onderweg overnachten we in Faido, om de reis te breken en om iets meer van het land te zien. Hiervoor nemen we niet altijd de snelweg, maar stellen we de navigatie in op mooie route. Dit levert leuke bergwegen op met prachtige vergezichten.

Faido 26 mei

De Europatour is begonnen! Heel veel plannen om te bekijken, de meeste al wel een beetje uitgestippeld, maar zoals altijd veranderd dat terplekke.
We waren op tijd weggereden uit ons kleine dorpje. We hadden een overnachting geboekt in Faido, maar we wilden ook nog even bij de Rheinfall kijken. Dat werd een paar uur rijden door Duitsland. Na vele uren komen we bij de Rheinfall aan. De Rheinfall ligt op de grens van Duitsland en Zwitserland bij het plaatsje Schaffhausen. De waterval is vrij breed en een aantal meter hoog. En ik weet niet wie van de 3 landen deze rivier zo bevuild, maar in Nederland is hij allang niet meer zo mooi helder en blauw als hier bij de Rheinfall! Na een poosje te hebben rondgelopen gaan we weer opweg naar Faido. Het plaatsje blijkt bij aankomst redelijk uitgestorven. Gelukkig kunnen we nog wat te eten krijgen bij het hotel zodat we niet met een lege maag naar bed hoeven.

De volgende morgen hadden we een uitgebreid ontbijtbuffet. Daar genieten we dan ook volop van. We hadden begrepen dat Faido een mooie waterval heeft. Deze willen we dan ook bekijken. Met de auto zijn we er zo. Het is inderdaad een mooie waterval. Rondom zijn mooie picknickplaatsen gemaakt. Maar zo vroeg op de dag is er nog niemand en is het dus heerlijk rustig. Op ons gemak maken we wat foto’s. Dan zien we nog een weg naar boven lopen waar je de waterval ook van boven kan bekijken. Deze weg volgen we dan ook. Boven blijkt het nog een kort stukje door het bos wandelen. Daarna wordt je getrakteerd met een mooie waterval. Ook hier weer geen mens te zien en we genieten van de rust.
Maar na een tijdje moeten we toch echt weg. Lerici in Italië is onze volgende stop. Hup de auto in en de snelweg op.
We vervolgen onze weg naar Italie.