Uruguay
27 December 2008

12 november tm 19 november

Dit is een onderdeel van mijn 2 maanden reis door Zuid Amerika. Na een korte tussenstop in Nederland om mijn vriend Timo weer te zien reis ik verder in Azië.

Colonia 13 november

Na een lange busrit vanuit Puerto Madryn naar Buenos aires nemen Lorraine en ik de boot naar Colonia in Uruguay. Helaas is de toeristen klasse uitverkocht en moeten we een firstclass boeken. Deze is luxe, we krijgen zelfs champagne. Een goed begin voor een nieuw land lijkt me, en daar proosten we ook op!

In Colonia vinden we en leuk hostel. Dit land is al meteen een stuk rustiger en relaxter. Ik voel me hier wel op mijn gemak. We bekijken het stadje wat niet groot blijkt te zijn. Allemaal kleine oude straatjes met kinderkopjes. Wel leuk om te zien. Ik eet wat junkfood een hotdog en hamburger. In het hostel ontmoetten we nog een engelsman en met zijn drieen bekijken we de zonsondergang. Het hostel is erg leuk en gezellig ik slaap dan ook heel erg lekker!

Montevideo 14 november

We nemen de bus naar Montevideo wat maar 2 uur rijden is. Even een verademing om wat kort te reizen. In montevideo, wat de hoofdstad van Uruguay is, nemen we de taxi naar een hostel. Zie ter wel leuk uit.

Daarna gaan we de stad bekijken. Eigenlijk is het weer gewoon een stad. We wandelen dan ook wat rond bij een antiekmarkt wat volgens ons gewoon een rommelmarkt is, en kopen een lekker ijsje met dulce y leche. Dit is een soort zoete caramel en zit echt overal in en op. Zo heb ik het al op op brood, in chocola, ijs, op brood, koekjes, cake noem maar op! Ik vind het wel lekker. Verder is er dus niet veel te zien.

s Avonds blijkt onze kamer toch niet zon geweldige ligging te hebben. We slapen recht bover het hostelbar, die livemuziek spelen. Helaas is de vloer van href en is het dus echt heel erge herrie! De bas dreunt door in onze bedden. Wel hebben we een dorm kamer voor ons tweeen. Dat is wel lekker. Na navraag te hebben gedaan blijkt de band te stoppen om 12.30 uur. Nouja goed dan dan maar later naar bed toe.

Punta del Este 15 november

Na een uitgebreid ontbijt met cerals en fruit, nemen we de bus naar Punta del este, wat een grote badplaats is. Weer een korte busrit van 2 uur.

Daar aangekomen hebben we pech! wat een paar dagen strand moet zijn is het nu mar 15 graden met wind en soms regen. Wel vinden we weer een leuk hostel waar het stikt van de amerikanen. Het zomerseizoen is nog niet begonnen, daarom zijn er veel winkels dicht en ook de vele appartementencomplexen zijn nog gesloten. Het is dus vrij saai nog.

Gelukkig is het de volgende dag wel mooi weer, alleen waait het nog wel hard. Toch gaan Lorraine en ik naar het strand. Tussen de duinen vind we een lekker plekje, waar we helaas worden bestormd door mieren! Dan maar naar een ander strand. Punta del este is een schiereiland, dus er zijn genoeg stranden. Op het anderre strand vinden we een plek zonder mieren. Lorraine is echt onwijs verbrand, ik gelukkig niet! We koken nu ook elke avond samen, groente met hamburgers die echt lekker zijn!

De 2 daarop volgende dagen is het mooi weer. We gaan dan ook elke dag naar het strand. Veel anders is er niet te doen. Ik besluit om door te reizen naar Brazilie. Lorraine heeft nog een vriendin die ook ergens rondreisd en ze wil daarop wachten. Dus ik boek een nachtbus naar Brazilie. helaas moet ik dus afscheid nemen van haar!

Lees verder bij Brazilië

Wat vond ik van Uruguay na de reis?

Positief:

• Wat een rust in dit land!
  • In Punta del este heb je fijne stranden, mits het niet te hard waait.

Negatief:

• Wanneer je net zoals ik vlak voordat het seizoen begint in Punta del este bent dan zul je zien dat er nog veel is gesloten.