Kenia
26 March 2006

Kenia 2006

29 januari

De vlucht naar Kenia was beduidend goedkoper dan vliegenen naar Tanzania. Daarom kozen we ervoor om dit als beginpunt te gebruiken voor de reis naar Tanzania. Het vliegtuig landde al snel in Mombassa. Ook het visum en een taxi waren vlot geregeld. De taxi bracht ons na een korte stop bij een bank bij het busstation. Hier volgde een lange busrit naar Arusha in Tanzania. De rit was hobbelig, over gravel road. Hier en daar zagen we al een giraf lopen. Dat beloofde wat! Maar na uren in de stoffige bus kwamen we bij de grens van Tanzania. Tot later Kenia!

Mombassa 11 februari

We sliepen voor de laaste nacht in Stonetown, Tanzania. Erika werd vroeg wakker met heel veel uitslag op haar lichaam. We zouden in Mombasa naar een apotheek gaan voor zalf. We werden met de taxi naar het vliegveld gebracht om naar Mombasa te vliegen. Op het vliegveld kwamen we voor een verrassing, het ticket wat we inclusief alle belastingen hadden gekocht bleek toch niet helemaal inclusief te zijn. We moesten nog 25 dollar betalen. We waren het hier niet mee eens omdat ons was verteld dat we alles hadden betaald. Maarja niet betalen is niet mee… Dus kozen we toch maar eieren voor ons geld. De vlucht was kort, maar 50 minuten. Mooi uitzicht.

In Mombasa hebben we en taxi geregeld naar een guesthouse in Diani beach. De taxi chauffeur bracht ons eerst bij een wisselkantoor om ons laatste geld van Tanzania te wisselen. Weer een hele slecht koers. Het hotel wat we hadden gekozen was mooi en met een lekker zwembad erbij!

Erika was echt niet lekker door de uitslag, het leek ook steeds erger te worden en ze begon ook op te zwellen. We hebben nog ergens zalf gehaald, maar die hielp niet. ‘S avonds wilde ze toch maar naar het ziekenhuis. Daar zeiden ze dat het voedselallergie was en ze kreeg daarvoor een spuit, pillen en een lotion. Thuis bleek dat de allergie waarschijnlijk van de mallerone tabletten kwamen.

Gelukkig was de uistlag minder geworden vannacht. Voor de zekerheid toch maar niet in de zon vandaag. Eerst even shoppen. Helaas was het zondag en veel winkels waren dicht. Gelukkig vonden we mooie hrefsnijwerken. Waar we heel hard hebben over onderhandelt. De rest van de dag gingen we lekker bij het zwembad zitten.

We stonden om 2 uur ’s nachts op om naar het vliegveld te gaan. We waren er zo vroeg dat we nog niet eens naar binnen mochten. Daarna naar huis gevlogen en zonder vertraging aangekomen. De vakantie is voorbij…