Curacao

03 December 2011

Curacao 2011

Tropisch Curacao

Midden in de nacht werden we opgehaald. Ons vliegtuig naar Curacao vertrok al vroeg. Helaas konden we op het vliegveld geen geld wisselen. Omdat we niet het risico te lopen dat we het niet konden wisselen in Nederland hebben we er maar parfum van gekocht. Altijd lekker!
We landden vlot in Curaçao. Hier stonden ze van de reisorganisatie ons op te wachten. We waren dan ook al vroeg bij de accommodatie. Eigenlijk zouden we nog geen sleutel krijgen, maar gelukkig kregen we die toch! Dat was erg fijn. Nu konden we al onze spulletjes al opbergen.
We hadden een leuk gekleurde bungalow bij Bon bini seaside resort. Seaside is maar hoe je het bekijkt. Ja in de verte zie je de zee, en ja het is te lopen. Maar daar heb je het ook mee gezegd. De bungalows zijn lekker ruim ingedeeld. Een woonkamer met keuken en een grote slaapkamer. Ook hebben we een leuk balkon. Verder is er een leuk zwembadje.
Gelukkig krijgen we gratis kaartjes voor het strand. We vinden een leuk plekje bij lions dive resort. Maar voor de stoelen moeten we appart betalen. We kwamen toch voornamelijk om te zwemmen dus dat is niet nodig. We hebben die dag lekker relaxed gedaan.
De accommodatie heeft gratis shuttle naar een supermarkt. Daar slaan we voor de komende dagen in. Al bij de eerste lunch kwamen we er achter dat het echt wel duurder is dan we dachten. Een lunch van 30 euro vonden we te gortig om dat elke dag te doen. Natuurlijk kunnen we ook elke dag naar de snackbar gaan, maar dat vonden we niet verstandig.

Voor de volgende twee dagen hadden we een auto gehuurd. Lekker makkelijk, maar wel wat duurder dan wanneer je even rond shopt.
Zo gingen we met ons kleine wagentje maar op weg. De eerste stop was park boka Asension. Hier hebben we even gewandeld, tussen de grote cactussen. Vanaf het uitzichtpunt zouden er schildpadden te zien zijn, maar helaas hadden we pech.
Daarna reden we door naar park boka shete. Hier kun je op een punt golven tegen wanden zien slaan. Dit vonden we wel mooi om te zien. Het water spatte heel hoog weg. Snel aten we een broodje kroket, waarna we naar Westpunt, strand Grote knip reden. Een pracht wit zandstrand! We hebben even gesnorkeld, maar het water was vrij troebel. Daarom hebben we lekker genoten in de golven. Hierna volgde strand Kleine knip. Ook een leuk strandje. Vooruit nog 1 strand, playa Lagun. Hier zou je ook goed kunnen snorkelen, maar wederom was het water troeble. Daarom zijn we maar snel gestopt.
Langzaam reden we terug naar Willemstad. We stopten nog even om flamingo’s te kijken, maar helaas zat er maar 1 in de verte.

De volgende morgen zag het er niet goed uit. Het water kwam met bakken uit de hemel. Toch stapte we vol goede moed in de auto. Om nog even droog te blijven gingen we naar Landhuis Chobolobo. Daar worden likeuren gemaakt, onderandere blue curacao. Helaas was het daar zo druk dat je je kont niet kon keren. Ook bleek er geen rondleiding te zijn. We waren eigenlijk al snel klaar.
Weer verder dan maar. Maar de regen bleek zo heftig te zijn dat de straten onder waren gelopen. Dat reed echt niet fijn! We besloten dan maar de wijk Punda en Otrabanda in Willemstad te gaan bekijken. Om nog een beetje aan de regen te ontkomen bekeken we museum Kura hollanda. Een interessant museum over de geschiedenis van het eiland.
Gelukkig werd de regen iets minder, toch maar onderweg naar een aloe vera plantage. Ook hier hadden we pech, door de regen was er niemand aan het werk. Wel kregen we een uitleg over de plant.
Daarna reden we door naar de struisvogelboerderij. We wisten niet goed wat we moesten verwachten, maar het was zeker leuk. We konden met de laatste rondleiding mee. Hier kregen we heel veel uitleg over de struisvogels. We mochten ze voeren, lege eieren vasthouden, een vol ei vasthouden, en ook zagen we nog de babyvogels. Om toch een indruk te kriigen besloten we nog een maaltijd struisvogel daar te eten. Lekker!

Helaas moesten we onze auto alweer inleveren. Ook het weer was een beetje somber. Toch zijn we maar naar het strand gegaan. We hebben verder lekker rustig aangedaan voordat we weer terug moesten naar Nederland.

Wil je meer lezen? Klik dan hier.

Wat vond ik ervan na de reis?

Positief:

• prachtige stranden!
  • Onverwacht een mooie natuur, het was ook veel groener dan verwacht.
  • Er zijn overal veel leguanen, mooie beesten om te zien.

Negatief:

• Het eiland is door import vrij prijzig.
  • 2 dagen autohuur was te kort, liever 3 dagen.
  • massatoerisme is overduidelijk aanwezig!